Publicerat: / Familjeliv

Last few days

I samma hastighet som Walter tar sig över golven här hemma flyger dagarna förbi. Från morgon till kväll har vi full rulle och det är knappt så man hinner med och förstår att vi är i mitten av juli. Vädret bjuder mestadels på regn så kanske därför det knappt känns som sommaren egentligen ens startat.

De senaste dagarna har vi ändå hunnit med utflykter både till skogen och Göteborg. En dag fick Walter sitta på första parkett på en av stigarna och kolla på när mamman plockade blåbär inne i skogen. Det smakades och mumsades en himla massa bär och resterande av promenaden hem pekades det mot marken och "mmmm"ades från vagen - mer! Moster har hälsat på med fästmannen (!) Lukas och det har både lekts och läst böcker för Wall-e.

 

I lördags styrde vi mot Göteborg och andra långgatan. För första gången sedan juldagen samlades vi hela familjen igen och bortsett från mat så firades det med en femkamp på Liseberg! Walter upptäckte mycket nytt när vi steg innanför grindarna och var det inte farfarsbilarna som skulle pekas på så fanns det karuseller och åkattraktioner åt alla tänkbara håll. I luften låg doften av pop-corn och spunnet socker och det var glada människor överallt. Vi avslutade kvällen med hämtpizza och spelade plump innan Walter och jag vände hemmåt igen för att hämta upp Walle-pappan. Älskar att träffa och umgås med familjen, de är så bra hela bunten !

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |