Publicerat: / Familjeliv

Vila

Fönstret stod på glänt och släppte in svala vindar utifrån. Vi låg på sängen både Walter och jag, han sov medan jag vilade tätt intill. På samma gång som han är det mest självklara som någonsin hänt mig är det fortfarande ofattbart att han ligger där bredvid. Jag stryker en hand genom hans mjuka hår, i nacken har det sakta med säkert börjat växa fram små lockar och nyansen skiftar från att vara i guld till att ibland få inslag av koppar. Att varje dag få se honom må bra, skratta och utvecklas är verkligen livets mening. Jag somnar tillslut en stund jag med, intill den finaste lille personen i världen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |