Publicerat: / Familjeliv

Tisdag

Att gå i ett är något vi har gjort i flera dagar här hemma. Vi var vakna strax innan åtta, åt gröt och drack kaffe och lekte. Sedan fick skorpan leka i duschen medan jag satte på en tvätt. Vi brukar oftast bada eller duscha på kvällarna, ha det som en "varva-ner" grej innan han ska somna. Men att gång på gång på gång på gång lyfta bort en elva-månaders med en vilja och förkärlek till vatten gjorde jag det lätt för mig idag. Av med kläderna och blöja, sitt där - lek! Så fick jag mitt gjort i samma veva... 

Efter en stund var det färdigduschat och  medan jag fixade det sista i badrummet fick Walter sitta i resesängen vi har i vardagsrummet. Plötsligt blir det sådär tyst - en sån där tystnad då man i huvudet får hemskaste senariot uppspelat och svetten pärlar sig i pannan på en ynka liten sekund. Jag rusar fram för att kolla så allt är okej - och där ligger han och stensover! Avslappnad till tusen och små-ler för sig själv. Tvätten blev vikt, hunden fick kissa och när jag bäddat ner Walter i sin egen säng hoppade jag i slitwn t-shirt och utslitna shorts och krattade upp allt gräs som högat sig efter gräsklippningen igår. 

När sista taget med krattan var gjort hoppades jag hinna sträcka ut mig på soffan lite innan yrvädret vaknade. Men när jag klevade innanför dörren hörde jag hur det började kvittra på ovanvåningen - and round two for the baby! 

Med en blåsa på ena handen och en ordentligt insmord son på andra armen tog han och jag oss en tur ner till Ica. Mamman var i stor förtjänst av glass efter allt slit och Walter som än inte introducerats för socker fick sig en klämmis. På hemvägen stannade vi på lekplatsen och efter det har resten av eftermiddagen och kvällen skenat i väg. Sedan snart en timme tillbaka ligger jag utslagen på sängen - vilket jag känner mig välförtjänt av efter ännu en fullspäckad dag





Postat av: Linda

Åh, vilken underbar bild! :)

Svar: Åh, taaack! ☺️
Linn

2016-05-25 @ 16:13:42
http://utgardets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |