Publicerat: / Skogen

Varm söndag

Igår på eftermiddagen skrek kroppen efter frisk luft och en skogspromenad. Jag märker snabbt att mitt humör regleras efter mina rundor och allra bäst mår jag efter en timme i skogen - så jag tog på mig skor och begav mig. 

Jag tog med Walter och Öster och framme vid grusvägen vejde vi av och körde istället in bland mossan och skohens alla rötter. Vi parkerade vagnen en bit in och gick till en liten dunge. Walter fick sitta i varmt gräs medan Öster sprang mellan stammarna och nosade och lekte. Jag fotade och mellan varven blåste vi såpbubblor - de sjönk sakta ner i luften och vissa av dem stannade en stund på de mjuka grässtråna innan de smätte och blev till ingenting mer än lite glitter i solen. Vi var ute i över en timme och när vi kom hem igen beställde pappan & jag pizza




Postat av: Linda

Fantastiskt fina bilder! :) Älskar ljuset!

Svar: Tack snälla du! ☺️
Linn

2016-05-24 @ 15:56:21
http://utgardets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |