Publicerat: / Familjeliv

Amortentia

Med ett ryck fick pappan rusa upp ur sängen imorses. Det rusades omkring där nere och snart hördes ett "puss hej!" innan dörren åkte igen. Walter och jag låg kvar några minuter innan vi också gick upp. 

Det var en sån morgon då kaffet var slut, disk från kvällen innan stod i vasken och toffsen fastnade i en tova i håret. En tröja som inte alls matchade byxorna var på, men det känndes okej ändå. Vi höll igång ett tag, lekte, tittade på bilar, åt frukost och röjde undan. Sen gick vi upp och sov både sonen och jag. På eftermiddagen när de var mellanmål drack Walter hallon-smootie och jag fixade en iskaffe till mig av snabbkaffe jag hittade i skafferiet. Typ det godaste man kan dricka på sommaren. 

Svärmor kom förbi, vi fikade och lekte med Walle och Nicklas klippte gräset - det luktade fantastisk. Det är en sån doft som jag verkligen kan längta efter under vinterhalvåret, nyklippt gräs. Just like Granger i guess. 




Postat av: Linda

Åh, ja, doften av nyklippt gräs - det är sommar det! :)

Svar: Visst är det? ☺️
Linn

2016-06-22 @ 16:19:08
http://utgardets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |