Publicerat: / Familjeliv

Tothie

Imorses hade jag helst velat dra mig en stund till. Det har varit långa dagar senaste även om det bara har varit massa roliga grejer som fått tiden att springa iväg. Igår fick vi besök av några kompisar till familjen och de hade både presenter och tårta med sig till Walle, med ett litet ljus och allt! Att han har så många fina människor runt sig gör mig otroligt glad. Walle-mormorn kikade ut spontant efter jobbet också och det är alltid lika mysigt att få besök från sin egen mammi en helt vanlig onsdag.

Men som sagt, idag hade jag gärna dragit upp täcket till öronen och vilat ut. Fast på sätt och vis får jag enormt mycket vila efter att Walle sover hela nätter, i egen säng. Det är först när Nicklas alarm går som han vaknar till och kommer över till oss. Vi gick upp när pappan ropade hejdå och det är en lika stor lyx varje morgon att ha kaffet klart i kokaren när man kommer yrvaket ner på morgonen. Med morgonkoppen i handen facetime:ade vi en stund med min syster och sedan klädde vi på oss för att åka. Walter hade sitt allra första besök hos tandläkaren idag. Han kikade på stolen, utforskade slangar som satt fast i golvet och fick en ny tandborste. Med regn smattrande mot fönsterrutan åkte vi strax hem igen och sedan har vi bara varit. Lugn dag inomhus. Maten stod redo på spisen när pappan kom hem som jobbade över tre timmar och bara för en kort stund sedan somnade Walter för natten.

Nu infinner sig lugnet för idag, och jag ska dra en filt sådär lagom högt upp, luta mig tillbaka och kika sista avsnittet av Orange is the new black.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |