Publicerat: / Familjeliv

Åttonde juni

Några solstrålar letar sig in under dörrspringan. En bil åker förbi utanför men snart är det tyst och stilla igen. Det är fågelkvitter och vindar i luften. Walter har precis somnat på min arm och trots att vädret är fint värmer vi oss under en filt på vår säng. Han är ett år, och hela två dagar till på det! 

På hans födelsedag ställde jag klockan så vi skulle vakna innan honom. Nicklas och jag kröp fram till hans säng och sjöng, en förvånad men oerhört road Walter kikade nyvaket på sina föräldrar! 

Sedan höll vi igång resten av dagen! Walter blev sjungen för på Öppna förskolan där vi spenderade förmiddagen och när han vaknat efter sin middagsvila kom farfar, kusin och faster på besök. Det lektes ett bra tag innan han och jag tog bilen och for in till stan. En sista present behövde köpas och handling inför kvällen. När vi var hemma igen kom Walles gudmor Ida precis samtidigt som pappan kom hem för dagen. Det öppnades paket, lektes och klingades på nya Ukulelen och snart stod Nicklas och stekte ett gäng pannkakor. 

Walter fick sig en egen liten pannkakstårta med bär och "klemmis" imitten och fick sitt allra första födelsedagsljus! 

Jag gjorde allt i min makt att dagen skulle bli så rolig som möjligt och imorgon väntas ännu ett kalas. Denna gången för min släkt! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |