Publicerat: / Familjeliv

New sofa

Länge, länge har vi varit på jakt efter en ny soffa. Och med både barn och hund blir man redan där ganska begränsad. Sen att Nicklas och jag har lite olika smak är ju också något som har gjort att det tagit sin tid. Vi har haft mina föräldrars gamla skinnsoffa, en bekväm men lite för nersuttet och sista tiden - en aningen trasig efter hundklor och ett antal år på nacken. Men så för ett tag sedan så hittade jag en och efter lite om och men så gick Nicklas med på att hämta den!
Två kompisar satt i baksätet och hjälpte till i söndags och snart stod en mullvadsbrun soffa i vardagsrummet. Skinnfåtöljen som var min pappas gamla favorit fick stanna, men byta rum, medan den gamla soffan slängdes dagen därpå. En av våra blocket-fyndade branoranga fotöljer gjorde sig bra bredvid nya följeslagaren och sedan i söndags har Öster fått ligga på golvet intill. Jag är så glad så jag höll på att spricka när vi åkte hemmåt med den på släp bakom bilen. Färgerna blev mer enhetligt med resterande möbler och tavlor i rummet och Walter kan enkelt klättra upp och sätta sig tätt intill.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |