Publicerat: / Familjeliv

W's friend A

Imorses vaknade Walter och jag och gick upp efter åtta-snåret. Vi lekte en stund, drack kaffe och snart var även pappan vaken. Medan pappan fick leka vidare med Walle kontrollerade jag att batteriet var laddat, att minneskortet satt i och att allt var i sin ordning med kameran. Några minuter över halv elva hoppade jag ensam in i bilen och åkte till andra sidan samhället. Där, i ett rött tegelhus knackade jag på dörren och steg in. En mamma i min mamma-grupps son, Arvid, fyllde ett år igår och jag hade blivit frågad om jag ville ta lite kort på stora lill-killen. Och va jag trivs bakom den där linsen! Med lite lek och bus med mamma och pappa såg man snart att Arvid inte brydde sig om mig eller det klickande ljudet som kameran gav ifrån sig. Vädret gav oss lite uppehåll annars roade vi oss med böcker, leksaker och familjemys på deras veranda. Vilken rolig förmiddag!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |