Publicerat: / Familjeliv

Summer night

Solen sänker sig allt längre på himlen. Jag tassar ut från sovrummet där sonen precis somnat och undviker de där plankorna som ger ifrån sig det där knarrande ljuden och försöker, så ljudlöst som möjligt, ta mig ner för trappen. I köket tar jag upp kameran med ena handen och med den andra haffar jag en koffta från en krok intill dörren i farten när jag sveper förbi. Snart går jag barfota i det svala gröna gräset och genom kameralinsen får jag de sista strålarna från solen i ögonen. Det är varken irriterande eller bländande, snarare härligt och med lätt kisande ögon står jag där på gräsmattan och låter luften,som är ljummen, fylla lungorna långsamt. 

Sommaren är verkligen här på riktigt. Det känner man inte bara genom att grässtråna kittlar på bara ben och med en doft av grillkol ständigt i luften, man hör dessutom fortfarande surrandet och burrandet från humlorna i buskarna intill även om klockan är strax innan tio. Ett motorljud växer sig starkare och kommer närmare och när de fyra bländande lyktorna på mopedera åker förbi både det ropas och skrattas högt. 

Jag gick där en stund innan jag svepte kofftan lite närmare kroppen, borstade bort gruset från fötterna och gick in igen, in till mina killar. 


Postat av: Linda

Underbara bilder!! :)

Svar: Tack snälla! ☺️
Linn

2016-06-15 @ 16:33:50
http://utgardets.se
Postat av: Linnéa

Så sommarljuvligt :) både text och bild! Det är verkligen en fin tid på året.

Svar: Tack snälla du! Visst är det? ☺️✨
Linn

2016-06-19 @ 10:36:40
http://bylittlenea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |