Publicerat: / Familjeliv

One year between

Vi går samma väg vi brukar. På samma stig och grusväg som så många gånger förut. Bland träden stannar vi upp och jag sträcker upp armen mot himlen "titta!" Walter höjer blicken och ler stort. Glimtar av himlen syntes mellan trädkronorna. Batteriet på mobilen var nästan tomt men jag kände hur jag själv fylldes av energi för varje minut utan den.

Förra året låg Walter i sin vagn och kikade upp på samma himmel men med helt andra ögon. Idag är han med på promenaden, kikar, upptäcker och skrattar. Han vill känna på löv, lukta på blommor och se sin hund springa med pinnar i munnen bredvid.

Va jag älskar att gå med dem båda två, och se dem lyckliga i något så enkelt. Mina små stjärnor




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |