Publicerat: / Vardagsfoto

Barnens zoo

Igår gick vi upp och åt frukost och snart var Walter & jag redo för att bege oss. Strax efter tio satt vi i bilen och åkte till Göteborg för att hälsa på mamma & pappa. 

Vädret var super, varken för varmt eller för kallt. På gatorna stötte man titt som tätt på antingen ett Iron Maiden-fan eller någon med Sverigetröja - stämning åt båda hållen. 

Mamma gjorde en riktig Göteborgs-lunch iform av torsk med äggsås och efter att jag ätit två portioner var vi redo att ge oss ut på en promenad. 

Snart lämnar mormorn och morfarn Andra långgatan och flyttar in till sin nya lya i Vasastan. Så vi gick dit, utforskade det lugna området och gick sedan i riktning mot Slottskogen. Efter bara några minuters promenad kom vi till en helt fantastisk gata där varmt röda tegelhus med sina trädgårdar förgylde trottoaren med rosenbuskar i mängder. Blommor i olika färger letade sig ut genom staketen och sträckte sig emot vägen. En honungsrosenbuske var helt magisk med sin söta doft och Walter skrattade högt när mormorn stack näsan bland bladen och nosade. Han fick känna och lukta på flera av blommorna och tyckte nog det var lika mysigt som vi. 

Snart tog gatan slut och Slottskogen tonade upp sig. Vi stannade till vid ett fik och åt varsin mjukglass och kopp kaffe medan skorpan fick sig en banan. Efter satt han upp på mormorns axlar och var på väg emot Barnens Zoo som låg på en höjd bland träden strax intill. 

Bland de små stugorna som var de olika djurens hus gick det grisar och getter fritt. Det var lugnt även om det var barn lite överrallt och man såg att djuren var tillfreds och lugna. Walter kikade, pekade och höll sig nära mormor när vi strosade omkring.  

Efter ett tag vände vi tillbaka och umgicks med morfarn innan vi packade in vagn och väska in i bilen och styrde kosan hem till Borås igen 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |