Publicerat: / Familjeliv

Seven days

Ännu en natt då vi vaknat upp med solen i ansiktet, Nicklas alarm på mobilen som stängs av alldeles sådär lagom långsamt (svårväckt karl det där) och en bebis som sträcker på sig nyvaket i sin säng. 

Vi steg upp och åt ett berg med gröt till frukost och redan innan klockan var åtta var det riktigt varmt ute. Vi åkte timmen senare till Öppna förskolan och spenderade hela förmiddagen i svala leklokaler. När vi kom hem somnade Walter på bara någon minut efter allt härjande och jag fick en lugn stund att  äta och fixa lite hemma på. 

Idag är det exakt en vecka kvar till Walters ettårsdag. Det känns så overkligt. Så förväntansfullt (för mig!) och näst intill pirrigt...Blir han ett? Min lille parvel som nyss var någon vecka eller två, möjligtvis ett halvår, max sju-åtta månader! Nej, det sa vipps och nu blir han ETT! Hur har jag kunnat leva utan honom innan? Särskillt efter nya charm-grejen han lärde sig igår. Han tittar upp och slänger pussar hejvilt omkring sig. Det smackar till och fnissas och snart skickar han iväg ännu en. Han lär sig nya saker varje dag, ramlar men reser sig. Busar och skrattar. Jag backar, tittar och njuter - Tack för att du finns i mitt liv min älskling och att du snart förgyllt ett helt år! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Denna bloggen handlar om en skogstokig mama-bird i tjugo-something-åldern. Hennes familjs "rofyllda" vardag med sonen aka Solstrålen - Walter (född juni-15), ölbryggarpappan och tonårs och matgalna hunden Öster.
Jag är en sån som helst äter frukost mitt på dagen och plockar med mig kottar, ja helst hela skogen, med in i farstun. På knarrande golv i sambons barndomshem lär vi sonen nya upptåg och genom hans ögon får jag lära känna världen omkring mig på nytt. Tankar skrivs oftast ner i form av ett blogginlägg på kvällskvisten när skorpan somnat.

Välkommen!

Alla bilder är mina om inget annat framgår och får ej kopieras


Ladda ner en egen design gratis |